Heidenfest, 4.11.2008 - review

Datum konání: 4.11.2008
Místo: Masters Of Rock Café, Zlín
Čas: zhruba 18.30 - 21.45 (odcházela jsem dřív)
Účinkující: Månegarm, Catamenia, Equilibrium, Eluveitie, Primordial, Finntroll (poslední dvě jsem neviděla)

Tak i tohoto jednodenního pohanského festivalu jsem byla svědkem! Vezmu to stručně po kapelách...

Månegarm
Ačkoliv bylo dopředu avizováno, že jako první vystoupí Catamenia, zahajovali festival Švédové Månegarm. Musím říct, že jejich hudbu jsem moc neznala, jediná písnička, kterou jsem znala byla Sigrblot. Ovšem musím uznat, že mě tahle kapela dost překvapila. Jsem si jistá, že si od nich něco seženu. Hudba byla skvělá, zapojení houslí opravdu zajímavé a místy heroické zpěvy střídající se s chrčivým vokálem se ukázaly jako skvělá volba. Z celého jejich krátkého vystoupení přímo sršela energie. Výborně!
8/10

Catamenia
Na tuhle kapelu jsem se docela těšila. Zvlášť mě zajímalo jak se Ari ujme své nově nabyté povinnosti hlavních vokálů. Bohužel jsem ale stála na docela špatném místě, takže jsem celé vystoupení slyšela hlavně Rikovu kytaru. I tak jsem ale byla schopná ještě poznat písně, takže to s tím zvukem nebylo zas tak nejhorší. Moc jsem neslyšela Kariho čisté vokály, nevím, jestli to není spíš dobře, když si vzpomenu na jejich katastrofální živé DVD. Zahráli hodně songů z nového alba, ovšem mým favoritem byla rozhodně poslední Verikansa. Dokonce jsem od Kariho ukořistila jednu nášivku :D Hm.. Mohlo to být lepší
6/10

Equilibirium
I když tyhle Němce mám docela ráda, tak tohle byla katastrofa. Opakuju, že to bylo možná tím, kde jsem stála, ale tentokrát byl zvuk naprosto příšerný. To, že se jim nedostavil bubeník a museli pouštět bicí z nahrávky bych jim odpustila, ale ten zvuk... Nebyla jsem schopná poznat skoro žádnou píseň (až na Blut Im Auge, kdy jsem zachytila její název), takže se tohle vystoupení u mě zvrhlo spíš v utrpení, které jsem přečkala skoro nehybně v davu... Opravdu mě to mrzí, na jejich vystoupení jsem se fakt těšila :(
4/10

Eluveitie
Přemýšlela jsem, že půjdu na chvilku pryč a budu tyhle švýcarské mistry sledovat jen z povzdálí, ale jsem ráda, že jsem tak neučinila. Po krátkém intru v podobě akustické verze písně Samon to ihned rozpálili naplno songem Bloodstained Ground. Zvuk byl v tuto chvíli oproti Eqiuilibirum výborný, takže aspoň něco... Chrigel řval co mu hrdlo stačilo, všelijaké podivné nástroje se střídaly o sto šest... Opravdu zajímavý nástroj ta niněra... Jedním slovem nářez! Většina písní, které zahráli pocházela z jejich nového alba Slania, nevynechali ovšem ani písně jako Of Fire Wind & Wisdom či Uis Elveti (má oblíbená). Došlo i na dalšího mého oblíbence Tarvos a při jejich asi nejznámějším songu Inis Mona se v davu strhlo doslova peklo. Následovalo ještě Tegernako a tradá domů... Naprosto skvělý výkon!
10/10!

Pár fotek dodám později

Anketa