Masters Of Rock 08' - review - part2 (sobota, neděle)

5. srpna 2008 v 23:05 | Nefi |  !!Events!!
Datum konání: 10. - 13.7.2008
Místo: areál likérky Rudolf Jelínek, Vizovice
Čas: tato část reportu je ze dnů 12. a 13.7., časově zhruba sobota 12:35 - nedělě 22:00
Účinkující: kapely, ze kterých jsem alespoň kousek slyšela byly tentokrár Horkýže Slíže, Amon Amarth, Apocalyptica, My Dying Bride, Bloodbound, Communic, Gotthard, Sonata Arctica
V sobotu jsem přijela něco kolem jedné hodny odpoledne a vydala se najít jistou skupinku lidí. Společně jsme si potom šli sednout pod stromy na Horkýže Slíže a i když je zrovna moc nemusím, show to byla docela parádní, celkem sranda... Pak jsme se vydaly sednout si na tribunu, a to ani nevím kdo v tu dobu hrál... (tuším, že Stormwarrior??). Nakonec jsme se nechali nedobrovolně zmohnout vedrem a skončili jsme pod stromem u nádraží, kde jsme se snažili nabrat nějaké síly... V pět jsme se vydali na autogramiádu Apocalypticy, kde už stálo dost lidí. Naštěstí na nás čas vyšel, takže už mám první podpisy na své po domácku vyrobené finské vlajce. Vystoupení Arakainu jsem, ačkoliv jsme se nacházeli na ploše před podiem, moc nevnímala. Ke konci už jsme si šli najít nějaká ta místa v davu, já kvůli Amonům, Apocalyptice a My Dying Bride, ostatní hlavně kvůli Apocalyptice, která měla hrát po Amon Amarth. Na Amony jsem se celkem těšila, ale až takovej výkon jsem vážně nečekala! Hned po příchodu nás rozvařili písní Valhall Awaits Me, a pak dávali jednu pecku za druhou - Fate Of Norns, Victorious March, Death In Fire, Cry Of The Blackbirds, Asator, a mnohé další. Po Runes To My Memory začalo slušně pršet, ale při závěrečné The Pursuit Of Vikings se skutečně strhl megaslejvák, jen jsem si tak říkala, že je to jako úder kladiva samotného Thora Very Happy Dost lidí potom odešlo, já už to vzdala, protože i za tu chvilku jsem byla promočená až na kost, takže už ani nemělo cenu někam odcházet. Ani jsem si nebyla jistá, jestli Apocalyptica vůbec bude hrát, ale po nastoupení vymetací čety se na podiu nakonec přece jen objevili známé trůny s lebkami. Apocalyptica v dešti byla sice dobrá, ale neužila jsem si ji tak, jak bych možná chtěla. Ovšem, když se potom dostatečně vypršelo a já byla jakýmsi záhadným způsobem najednou před My Dying Bride v první řadě přesně uprostřed, nenechala jsem se dvakrát pobízet a koncert MDB propařila co to šlo (no třeba ta vypalovačka z jejich prvního alba mě docela překvapila), klidně mohli hrát trochu dýl (zdálo se mi, že hráli málo songů, ale to bylo možná způsobeno jejich délkou). Po takovém koncertu se člověku hned líp spí Wink
V neděli jsem vstoupila do areálu tuším přesně ve 12 hodin. Až do večera tam nebyla žádná kapela, kterou bych chtěla nějak moc vidět. Plánovala jsem se dostavit akorát na večerní autogramiádu Sonaty. Slunce zase pražilo a do pěti hodin se to taky docela táhlo, mohla tam být nějaká zajímavější kapela...No musím říct, že Bloodbound celkem ušli (i když mi připadlo jako by jeli přes kopírák Hammerfall, dokonce to tam myslím bylo i řečeno), ale zato Communic mě moc nebavili... V pět jsem se vydala čekat na autogramiádu Sonaty, ale k mému překvapení už tam byla celkem dlouhá fronta. A ještě ke všemu se člověk se členy kapely mohl i vyfotit (ne jak na Apocalyptice - podepsat jednu věc a bez fotek), takže se dostalo jen na velmi omezený počet lidí a já byla zkrátka už moc daleko Rolling Eyes Tak jsem si aspoň pózující Sonatu vyfotila a šli jsme do davu na Gotthard. I když se mi zdaleka nějak moc nelíbili, musím vyzdvihnout vokál jejich zpěváka, protože ten rozsah byl teda hodně překvapivej! Pak se ale začaly blížit podezřele černé mraky a začlo se v dálce i blýskat - bude se opakovat Thorovo běsnění? Já se dneska radši po včerejších zkušenostech s deštěm vybavila i deštníkem . Když došla Sonata Arctica na podium, hned jsem věděla, že tohle bude pro mě osobní zlatý hřeb festivalu (teda až po AMon AMarth). Začali s In Black And White a po několika hitech v půlce FullMoon vypadl zvuk. Ale Tony to vážně krásně zachránil a musím se přiznat, že při jeho sólovém zpěvu mi běhal mráz po zádech. Pak dal ještě Vodkaa, postupně začínaly fungovat jednotlivé nástroje, tak jsme si ještě užili nějaké to sólo Eliase a Henkky, než bylo konečně vše zase ok. FullMoonu jsme se dokonce dočkaly i podruhé v plnohodnotném ztvárnění :) Kapela si skutečně umí poradit, to oceňuju... Zbytek koncertu jsem si hodně užila, i když zrovna tentokrát jsem se jako sardinka cítila asi nejvíc ze všech koncertů... Ale to mi nevadilo.. Musím říct, že Sonata mi opravdu připravila koncert, na který hned tak nezapomenu! Díky, chlapi! A co že vlastně hráli? Co si pamatuju tak In Black And White, Kingdom For A Heart (což efektivně spojili s Letter To Dana), Paid In Full, Caleb, Replica, It Won't Fade, FullMoon, Black Sheep (a Tony opět změnil část refrénu na "We are Sonata, We're from Finland" :D, Don't Say A Word, The Cage a nakonec nám zapěli ještě znovu Vodkaa (což je taková blbůstka "Vodkaa, we need some vodkaa.." s melodií Hava Nagila)
Lepší zakočení festu jsem si prostě přát nemohla...

Opět si nemohu odpustit hodnocení zhlédnutých kapel:
Horkýže Slíže - 3/10