Masters Of Rock 08' - review - part1 (čtvrtek)

12. července 2008 v 2:34 | Nefi
Datum konání: 10. - 13.7.2008
Místo: areál likérky Rudolf Jelínek, Vizovice
Čas: tato část reportu je ze dne 10.7. konkrétně asi z 17.00 - 2:00
Účinkující: kapely, ze kterých jsem alespoň kousek slyšela - Sirenia, Korpiklaani, Ministry, Def Leppard, Avantasia

Tak a přišel den mého prvního jednodenního výletu na Masters. Vyjeli jsme něco po půl třetí, a já se bála, že nestihnun autogramiádu Korpiklaani. Cestou jsme se třikrát táhli za kamionem a jednou zabloudili, takže se mé obavy nakonec bohužel potvrdily a dorazila jsem něco před pátou hodinou odpolední. Už asi kilometr nebo i víc před Vizovicemi, byly na loukách postavené stany a auta nastavěné po obou stranách silnice, takže se vůbec nedalo nikam zaparkovat. A už z téhle dálky byla slyšet hrající Sirenia. Rychle jsem teda vyskočila z auta a pádila rovnou do areálu festu. Od silnice to byla dlouhá cesta dolů, pak přes most a do prava do areálu likérky. Cestou jsem potkala tři podnapilá individua, která mě doprovodila ke vstupu, kde jsem jim nenápadně odešla, stejně nenápadně předběhla skoro 100m dlouhou řadu čekající na odtrhnutí lístku, a byla v areálu festu. Prošla jsem kolem velkého stanu, kde se daly koupit různé tekutiny, prošla jsem uličkou se stánky s jídlem až na obrovskou plochu před podiem, na kterém stále ještě hrála Sirenia. Stoupla jsem si teda někam dozadu až ke zvukařské věži a počkala až Sirenia skončí. Pak jsem se začala tlačit co nejvíc dopředu, jelikož další měli hrát právě Korpiklaani. Vyšla na mě taková docela dobrá osmá řada, ale s jedním problémem - přede mnou byli dva tvorové, kteří byli opravdu hodně vysocí. Ani stoupání na špičky mi moc nepomohlo. Přestavění podia a zvučení šlo docela (za účasti Matsona, pak i Juhy a Hittavainena) rychle a když nastoupili na podium všichni členové lesního klanu, publikum je přivítalo opravdu bouřlivou reakcí. Jako první song zvolili Wooden Pints. Někteří se rozhodli snad pogovat či co, takže jsem jednou byla shozena i na zem, ale zase jsem rychle vstala a byla nějak záhadně vytlačena doleva a víc dopředu, kde jsem naprosto krásně viděla. Tam sem taky zůstala už do konce koncertu. Jonne se jako vždy usmíval co to šlo (a dokonce měl dredy! to mě opravdu překvapilo), pořád se nás ptal co chceme jako dalšího slyšet (většina řvala "Beer Beer"), jednou si půjčil Caneho klobouk, taky třeba v Paljon On Koskessa Kiviä hrál na měnší bubínek. Cane zas při představovaání Happy Little Boozer trochu "pozapomněl" jak se ta píseň jmenuje ("Happy Little ?") a požádal si naši pomoc :D Během dloooouhé přdehry k Beer Beer zas Jonne rozdal dvě piva do davu a sám se tam nechal málem stáhnout :D Pak ještě chvíli bojoval s mikrofonem než konečně začal zpívat :D Během koncertu někdo vpravo ode mě ztratil mobil, takže se několikrát hledal po zemi a bohužel se asi ani nenašel. Jinak Korpiklaani hráli tyto písně (v náhodném pořadí): Wooden Pints, Korpiklaani, Journey Man, Keep On Galloping, Pellonpekko, Hunting Song, Tuli Kokko, Paljon On Koskessa Kiviä, Cottages and Saunas, Beer Beer, Kipumylly, Let's Drink, snad i Midsummer Night?? Show to byla opravdu skvělá, no jinak to u těchto finských chlapíků ani nejde :)
Po tomhle koncertě, který mě docela vyčerpal, jsem se pomalu vydala hledat známé lidi. Nakonec jsme se dozvěděli, že autogramiáda se ruší, protože Def Leppard nestihli letadlo (což mi upřímně řečeno moc nevadilo). Šli jsme si teda koupit něco k pití a pomalu se procpávat do davu, zatímco podiu zrovna dominovali Ministry. Ti měli na rozdíl od jiných kapel (u kterých se obvykle pouští co se děje na podiu) svůj vlastní program na velké promítací ploše. Většina byla politického zaměření. Po nich měla nsáledovat asi hodinová pauza určená k přestavbě podia pro Def Leppard. Šli jsme si teda zabrat co nejlepší místa vepředu, ale ta hodina čekání byla přímo strašná. Nakonec ale přece jen přišli chlápci z Def Leppard. I když od nich nic neznám, show to byla moc dobrá, docela dost si i zablbli, akorát se mi zdálo, že trochu málo komunikují s publikem a navíc jsem se ke konci už trošku nudila. Za to co mělo přijít po nich.... Když Def Leppard skončili a začalo se přestavovat podium pro Avantasiu (a že ta přestavba trvala sakra dlouho), už jsem si pomalu říkala, že asi půjdu víc dozadu nebo úplně pryč (protože v té zhruba páté řadě kde jsem byla se vůbec nedalo dýchat ani pohnout). Jsem ale moc ráda, že jsem to nakonec neudělala. Když konečně přišel na podium Tobias Sammet i ostatní hvězdy (Olli Hartman na kytaru, Sascha Paeth na kytaru, jako zpěvácí se pak představili postupně Jorn Lande, André Matos, Bob Catley a jako hlavní host večera i Kai Hansen - btw. snad je to správně XD), bylo jasné kdo je králem večera. Hned začali energickou Twsited Mind z nové placky The Scarecrow (která se osvědčila i jako skvělé intro). Co znám já, tak hráli určitě: Twisted Mind, The Scarecrow, Another Angel Down, Story Ain't Over, Shelter From The Rain, Avantasia, The Toymaster, Lost In Space (překvapivě... komentář Tobiase, že tuhle píseň budou asi fanoušci Manowar nesnášet, byl docela oprávněný XD) a dál nevím, ale pokusím se časem zjistit. Krom toho co se dělo na podiu bych pochválila i publikum, protože takovou reakci jsem ještě neviděla. Popsat to nejde, musí se to zažít. Ovšem v několika chvílích jsme byli jako jeden muž. Ačkoliv toho od Avantasie zase tak moc neznám, tenhle koncert mi přímo učaroval. Tobias má opravdu velké charisma, koncert v jeho podání je něco úplně jiného. Komnukace s pulbikem byla úplně na výbornou. Asi 10x za večer se z jeho úst ozvalo slovní spojení Czech Republic. Pořád nám říkal jak jsme skvělí. V jednu chvíli přišel na pódium (myslím, že to bylo u Farewell) a začal tam mávat českou vlajkou :D V jednu chvíli si i střihl své proslulé šplhání po konstrukci pódia :D Nejlepší ale bylo když nám asi v půli koncertu oznámil, že právě z Masters Of Rock točí část materuálu na živé DVD!! Reakce publika se tak ještě ztrojnásobila, pokud to bylo vůbec možné. Po základním setu následovala přestávka a po ní, pro festy docela neobvyklá věc a tou je přídavek. Ten započal písní The Toymaster, kde si své sólo střihl už výše zmiňovaný Kai Hansen.
No jsem opravdu více než šťastná, že jsem vydržela až do konce, protože kdo nebyl na Avantasii, ten vážně přišel o jedno velké kouzelné vystoupení.

Hodnocení kapel:
Korpiklaani: 8,5/10