MetalHey! Live no.5 - Review

12. května 2007 v 21:08 | Nefi |  !!Events!!
Datum konání: 5.5.2007
Místo: Babice u Rosic (taká díra kus od Brna XD )
Čas: v kulturáku asi 20:00 - 1:45
Účinkující: Heiden, Vidock, Bad Face, Nightwish Czech Tribute (Everdream), Second End

Rozhodla jsem se, že zajedu na akci, kterou pořádá radio Hey!, protože jsem viděla na webu plakát. Chtěla jsem tam hlavně kvůli Nightwish Everdream, tak jsem překecala kámošku ať jede se mnou a těšila se na sobotu. Kolem půl šesté jsme vyjeli s tím, že to začíná v 19:00. Cesta zabrala asi tři čtvrtě hoďky a my málem přejeli tu díru co si říká Babice XD Kulruní dům, ehm, jsme najít jaksi nemohli, ale nakonec jsme uviděli náměstí s kapličkou, malej smradlavej rybník a polorozpadlej kulturák, kde z nápisu Melodka, volně visely padající písmena XD Zaparkovali sme před nějakým velkým barákem a začali zjišťovat proč tu ještě nikdo není. Nakonec jsme se dozvěděli, že začátek akce se odkládá až na 20:00 kvůli probíhajícímu hokejovýmu zápasu. Tak jsme si šli aspoň zaplatit vstup (razítko na ruku XD), chvíli počkali v autě, zatím se začalo sjíždět pár lidí, většina byli kapely XD Asi o tři čtvrtě na osm jsme si šli stoupnout před kulturák a asi o 20 minut pozděj sme zevnitř slyšeli zvukovku tak jsme se šli aspoň usadit. Vevnitř bylo asi 10 lidí (včetně zvukaře a kapely XD ), dobrý no, sme si říkali, že se to možná ještě sleze... Vzali sme místo u stolu napravo u podia, dost blízko, zvukovka se dost protáhla, takže první kapela začala hrát až kolem půl deváté. Byli to Heiden, kteří hrají něco jako pagan metal. Nebylo to nejhorší, zpěvák s pomalovaným obličejem se snažil co mohl, kytarista vedle něj to mydlil jak blázen a basák hrál dokonce i se zlomenou nohou! Jak říkám, vcelku se mi to líbilo... Asi v 21:10 se začalo stěhovat podium pro další kapelu, kteoru byl ústecký Vidock. Naásledovala zvuková zkouška a musím uznat, že pokud se mi líbila první kapela, tak tohle byl teprve parádní vodvaz!! Před bubeníkem vážně smekám klobouk, to bylo vyloženě umění, zpěvákovi závidím jeho pěknou puntíkovanou kytaruX) a basákovi zas jeho dlouhý blonďatý vlasy. Melodie neměly chybu a kytarová sóla tomu dodávala správnou šťávu. Basák dělal xichty a vycházelo z něho hodně pozitivní energie. Jako poslední píseň si vybrali metalové zpracování Tureckého pochodu od Mozarta, až to lahodilo uším. Opravdu parádní show, až mě to úplně zvedalo ze židle. Pravda, mezi už mírně přiopilé pařiče (kterých bylo asi 7) jsem si netroufla, ale táta, můj osobní fotograf, fotil jak blázen XD Tohle trio se taky nakonec odporoučelo, aby přenechalo pódium kapele Bad Face. Byla jsem opravdu zvědavá co předvedou, ale tohle bylo snad to nejhorší co jsem v životě slyšela. Ještě v životě jsem neřekla, že by mě od poslouchání metalu bolela hlava, ale tohle se fakt nedalo. Zpěvák pořád něco hulákal, že jsem se ani nedozvěděla, jestli zpíval česky nebo anglicky, všechny písničky byly jakoby stejné a splývaly mi v jedno velké utrpení. Myslela jsem, že si od někoho půjčím lopatu a budu toho potetovanýho borce mlátit po hlavě tak dlouho, dokud nesklapne. Vážně hrůza! Jak se zdá tak lidi před podiem si mysleli něco jinýho (teď už jich je asi 10 XD ), takže mlátili hlavama jak jen to šlo. Pravda byli trochu přiopilí, jeden exemplář s mikinou Iron Maiden, musel být jeho kámošem doslova odtáhnut do auta. Jak jsem si oddechla, když konečně skončil a začalo se vyklízet podium. Jak jsem zjistila v průběhu tohohle vystoupení, dorazili už Nightwish Everdream, protože klávesák a basák vysedávali a sledovali svý kolegy v akci. Když Bad Face skončili, doufala jsem, že by už mohli nastoupit Konečně Nightwish Everdream, protože bylo právě něco po půlnoci a mě už to tam přestávalo bavit. Ale jejich basák pořád sedí a nic. Tak mi pohasly všechny naděje a už jsem viděla, jak budu muset přetrpět další hodinu nějakýho hroznýho řevu, až jsem teda poznala, že někteří členové Everdreamu si šli chystat nástroje, a po chvíli se k nim odebral i výše jmenovaný hráč na basu a po nějaké chvíli pustili intro Come Cover Me, aby zkusili zvuk. Klávesák měl parádního KORGa Le, až sem měla co dělat abych tam nevlítla a neodnesla si ty klávesky dom XD Zpěvačka došla ve sportovním oblečení, a když začala celá kapela hrát jakousi píseň (EDIT: tak jsem si vzpomněla, bylo to Where Were You Last Night, ze singlu Wish I Had An Angel)), všichni se nahrnuli k podiu, a já jsem smozřejmě nemohla chybět. Když dozpívali, oznámil nám přítomný moderátor, že tohle byla teprve zvukovka a, že máme chvilku vydržet, že zpěvačka se půjde připravit a že prý ,,kdo chce slyšet pořádný metal z Finska, přijďte k podiu." Chvilku na to už se objevila Cat v moc pěkných černých šatech s korzetema začalo to, proč jsem sem vlastně přišla. Sálem se rozeznělo intro, při kterém běhal mráz po zádech (troufnu si tipnout, že to snad bylo něco ze soundtracku k Gladiátorovi) a na podium se nahrnuli Nightwish revival. Po písničkách víceménně z alba Wishmaster přišlo mimo jiné na energickou Slaying The Dreamer i na krásnou baladu Sleeping Sun (kterou očividně znalo víc lidí, než ostatní písně). Osobně jsem si neodpustila i nějaký ten headbang (zvlášť u zmíněné Slaying The Dreamer) a snažila jsem se vybavit si text co nejvíc písniček, abych si na tom mohla pořádně vyřvat hlas. Zpěvačka má opravdu úžasný hlas, jen co je pravda, uměla vyzpívat i Tarjiny výšky na výbornou. Před pomalou Kuolema Tekee Taiteilijan, která byla na dnešním večeru jediným zástupcem posledního alba Nightwish, Once, nám Cat oznámila, že tohle je poslední píseň, ačkoliv se jí dostalo dost nevrlé odpovědi. Naštěstí po tomhle songu přišlo efektní zakončení v podobě Over The Hills And Far Away.

Hráli (nepmatuju si to popořadě):
Where Were You Last Night

She Is My Sin